.comment-link {margin-left:.6em;}
Adverteren bij Daisycon



maandag, juli 05, 2004

Canon, één van de hoofdsponsors van het EK voetbal, moet zich volgens sportconsultant F. van den Wall Bake afvragen of het de 15 miljoen euro waard is geweest om het EK te ondersteunen, het bedrag dat door een sponsor moest worden neergeteld voor het EK 2004. Uit een onderzoek van het bureau Sport+Markt blijkt dat alleen de namen Carlsberg en McDonald's vaak door Nederlandse televisiekijkers werden genoemd als sponsor van het EK.

Van den Wall Bake: "Ik kan mij niet aan de indruk onttrekken dat veel bedrijven dit soort prestigieuze sponsorschappen aangaan uit defensieve overwegingen. Zo van: stel je voor dat de concurrent erin stapt."

Bron: NRC.

Pfff. Alsof Europa niet groter is dan Nederland. Alsof een bedrijf als Canon zich iets zou aantrekken van een klein onderzoekje van een klein bureautje uit een klein land als Nederland, en meteen zijn hele reclame-strategie zou omgooien omdat een Nederlandse "sportconsultant" zijn mond opendoet in een krant. Je kan kritiek hebben op Canon, maar wat betreft positieve publiciteit en reclame doen ze het wereldwijd veel beter dan andere merken.





<< Home

This page is powered by Blogger. Isn't yours?